Contact

Vacature: senior medewerker huuradministratie (voor 36 uur per week)

Betaalachterstanden, incassoprocessen en zelfs woningontruimingen. Hoewel de afdeling huuradministratie de betalingen van álle huurders van woningcorporatie Arcade regelt, gaat veel van onze tijd naar huurders met betaalproblemen. Niet voor niets hebben we ons incassobeleid aangescherpt. Het is aan jou als senior medewerker huuradministratie om onze processen continu te optimaliseren. Hiervoor stuur je je collega’s aan en coördineer je de werkzaamheden.

Wat je doet

Jij organiseert de werkzaamheden op de afdeling Huuradministratie. Het team bestaat naast jou uit twee medewerkers die jij aanstuurt. Elke ochtend begin je met een dagstart om te bespreken wie vandaag welke taken oppakt. Denk hierbij aan het versturen van aanmaningen, het afspreken van betaalregelingen met huurders, het afhandelen van bezwaarschriften of het bezoeken van huurders om een ontruiming te voorkomen.

Zelf draai je ook mee in deze dagelijkse werkzaamheden, maar je houdt daarnaast continu onze processen tegen het licht om ze waar nodig bij te sturen. En het leuke is dat je daar veel vrijheid in krijgt. Ons incassobeleid en de werkprocessen zijn op papier al verbeterd, maar moeten zich in de praktijk nog bewijzen. Signaleer jij proactief dat we zaken beter anders kunnen aanpakken om achterstanden te voorkomen? Zie je oplossingen om bijvoorbeeld de totale huurachterstand terug te dringen? Ga je gang. We staan open voor jouw verbetervoorstellen.

Als senior schakel je binnen de organisatie veel met het management en heb je dagelijks contact met de collega’s van andere teams, zoals verhuur en sociaal beheer. Extern onderhoud je onder meer contact met de deurwaarders met wie wij samenwerken. En met gemeenten Westland en Den Haag. Hier zit meteen een interessante uitdaging voor jou: de gemeenten meenemen in ons nieuwe incassobeleid. Hoe kunnen zij bijvoorbeeld het beste omgaan met onze zogenoemde laatste kans overeenkomst om ontruimingen te voorkomen voor huurders met een steeds oplopende betaalachterstand? Jij bent regelmatig in de gemeentehuizen te vinden om de processen binnen onze samenwerking af te stemmen.

Jouw ontwikkelmogelijkheden

Bij ons krijg je volop kansen om je verder te ontwikkelen. We nodigen je uit om te laten zien wat je in je mars hebt en uit eigen initiatief zaken op te pakken.

Wat je krijgt

Een bruto maandsalaris tussen de € 2.992,- en € 3.685,- gebaseerd op de cao Woondiensten. Daarnaast profiteer je van een aantrekkelijke pensioenregeling, een reiskostenvergoeding en extra’s, waaronder een opleidingsbudget. Misschien nog wel belangrijker: een werkomgeving waar je je thuis voelt. Waar je op je collega’s kunt bouwen. Waar de deur van de manager wonen en de directeur altijd open staat. En waar jouw inzet en ambitie gewaardeerd wordt.                                                   

Wat jij in huis hebt

  • Hbo-niveau en kennis van en inzicht in wet- en regelgeving en de ontwikkelingen in de volkshuisvesting.
  • Werkervaring met huurincasso en kennis van huurrecht en huurtoeslag.
  • Een sociale en tegelijkertijd zakelijke persoonlijkheid: je kunt goed omgaan met de doelgroep – huurders met betaalachterstanden – maar staat stevig genoeg in je schoenen om je niet te laten meeslepen door hun emoties.
  • Goede onderhandelingsvaardigheden en overtuigingskracht.
  • Commercieel en cijfermatig inzicht en organisatorisch vermogen.
  • Een op samenwerking gerichte en initiatiefrijke instelling. 

Werken bij Arcade

Mensen een fijn thuis geven. Dat is toch het mooiste wat er is? Dat vinden we bij Arcade in ieder geval wel. Wij zijn een woningcorporatie met zo’n 8.000 eengezinswoningen, appartementen en bedrijfsruimtes en een ontwikkelportefeuille van ongeveer 1.700 woningen in Westland en Den Haag. Kom je bij ons werken, dan word je onderdeel van een gevarieerd en betrokken team van 50 collega’s. Met elkaar gaan we voor hetzelfde doel. En dat doen we op een typische Arcade-manier: vol ambitie en lef, een tikkeltje eigenwijs en met aandacht voor duurzaamheid.  

Reageer direct

Vul het sollicitatieformulier in. Voordat je bij ons aan de slag gaat, vragen we je om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen.

Meer info

Heb je nog vragen over de baan? Bel gerust met Erik-Jan van der Knaap (senior medewerker Huuradministratie) of Estelle Reitzema/Angela Hamersma (personeelsadviseur). Zij zijn bereikbaar via 0174 – 28 23 00.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.