Huur betalen: hoe gaat dat?
De huur betaalt u altijd voorafgaand aan de volgende maand. U zorgt dat wij de huur voor de eerste van de maand ontvangen. De huur voor de maand mei betaalt u dus uiterlijk op 30 april. U kiest zelf hoe u uw huur betaalt. Dat kan op vier manieren:
1. U betaalt de huur automatisch.
Dit is voor u de makkelijkste manier. Wij schrijven de huur dan automatisch af van uw rekening. U kiest zelf of u dit op de eerste van de maand of op de 25ste van de maand ervoor wilt.
Wilt u uw huur automatisch betalen?
Dan hebben wij hiervoor uw toestemming nodig. Stuur daarvoor dit formulier naar ons op.
Valt de eerste of 25e van de maand in het weekend of op een feestdag? Dan schrijven wij de laatste werkdag voor het weekend de huur van uw bankrekening af. De data waarop wij afschrijven in 2023 vindt u hier.
Wilt u stoppen met automatisch betalen?
Vul dan dit formulier in en stuur naar ons op.
Wilt u dat wij uw huur voortaan afschrijven van een ander rekeningnummer?
Stuur dan dit formulier op.
Wilt u de betaaldatum van uw huur veranderen?
Vul dan dit formulier in.
2. U betaalt de huur digitaal via iDEAL.
U krijgt de rekening van ons per e-mail. Hierin staat een link waarmee u met iDEAL kunt betalen.
Wilt u de huur digitaal betalen?
Vul dan dit formulier in.
3. U maakt de huur zelf over.
U maakt de huur zelf over naar ons rekeningnummer NL34 BNGH 028 50 47 434. Onder vermelding van uw naam en het adres.
4. U pint de huur bij ons op kantoor.
Neem contact op met onze huuradministratie via (0174) 28 23 00 voor het maken van een afspraak.
U kunt de huur niet contant betalen.
Lukt het u niet om de huur op tijd te betalen?
Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze huuradministratie via (0174) 28 23 00 (kies 1 en daarna 2). Of stuur een e-mail naar huuradministratie@arcadewonen.nl. Samen met u zoeken wij naar een oplossing. Zo voorkomt u vervelende gevolgen.
Heeft u een huurachterstand en woont u korter dan één jaar in uw woning?
Dan is een betalingsregeling niet mogelijk. Wel willen wij uw persoonlijke situatie met u doorspreken om te kijken wat mogelijk is. Neem daarom altijd telefonisch contact met ons op.
Heeft u moeite om rond te komen? Trek op tijd aan de bel
Bent u het financiële overzicht kwijt? Of heeft u misschien (meer) schulden? Dan is hulp vragen het beste om te doen. Er zijn verschillende organisaties waar u terecht kunt. Zij helpen u met een overzicht van uw inkomsten en uitgaven. Ook kunnen zij afspraken maken met bedrijven die nog geld van u krijgen.
Heeft u geldproblemen en woont u in Westland?
Deze organisaties kunnen u helpen:
- Vroegsignalering
Voor hulp als u uw rekeningen niet op tijd kunt betalen.
- Schuldhulpverlening
Als uw schulden zo hoog zijn dat u geen overzicht meer heeft.
- Budgetbeheer
Voor het regelen van uw betalingen zodat er geen (nieuwe) schulden ontstaan.
- Sociaal Kernteam Westland
Wanneer u meer problemen heeft dan alleen geldzorgen.
Heeft u geldproblemen en woont u in Den Haag?
Deze organisatie kan u helpen:
- Schuldhulpverlening
Als u schulden of betalingsachterstanden heeft waar u zelf niet meer uit komt.
