Cameratoezicht
In sommige van onze appartementengebouwen plaatsen wij camera’s. Wij doen dit voor uw en onze veiligheid en om onze eigendommen te beschermen. De camera’s hangen op zichtbare plekken in de algemene ruimtes en op plekken waar eventueel overlast is. Met stickers en posters laten wij weten dat er camera’s in het gebouw hangen. Plaatsen wij camera’s in uw woongebouw? Dan informeren wij u hier per brief over.
Is het camerasysteem veilig?
Het camerasysteem is digitaal beveiligd. De beelden bewaren wij maximaal 28 dagen.
Wanneer gebruikt Arcade de camerabeelden?
Bij overlast of vervelende gebeurtenissen in uw gebouw, bekijkt een medewerker van Arcade de beelden. In uitzonderlijke gevallen of bij strafbare feiten worden de beelden langer bewaard en/of als bewijsmateriaal gebruikt.
Mag ik de camerabeelden inzien?
Het maken van camerbeelden valt onder de privacywetgeving. Daarom gelden er regels voor het bekijken van de beelden. Alleen een medewerker van Arcade of de politie kan de camerabeelden inzien. U kunt wel een verzoek doen om de beelden door ons te laten bekijken. Dit verzoek stuurt u per e-mail naar info@arcadewonen.nl. Geef daarbij aan waarom u wilt dat wij de beelden bekijken. Is er sprake van diefstal of een misdrijf? Dan verzoeken wij u eerst aangifte te doen bij de politie. Wij ontvangen dan graag van u een kopie van de aangifte.
Ik wil zelf een camera of slimme deurbel plaatsen mag dit?
U mag dit alleen onder bepaalde voorwaarden plaatsen. Meer informatie vindt u hier.
In mijn woongebouw hangt nog geen camera. Kan ik deze aanvragen?
Neem hiervoor telefonisch contact op onze collega’s van sociaal beheer. U bereikt hen van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur via (0174) 28 23 00, kies 1 daarna 3.
De camera in mijn woongebouw is kapot. Waar kan ik dit melden?
Een kapotte camera of vandalisme meldt u direct bij uw complexbeheerder of bij de afdeling sociaal beheer. U bereikt hen van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur via (0174) 28 23 00, kies 1 daarna 3.